به گزارش ميراث آريا(chtn) حسن بيادي با اشاره به محاسن احداث تونل توحيد در تهران تاکيد کرد: در مسير احداث اين تونل، 10 تقاطع براي خودروها ايجاد ترافيک کرده و روابط فرهنگي- اجتماعي شرق و غرب خيابان نواب نيز قطع بود.

او افزود: علاوه بر موارد فوق در صورت عدم احداث تونل توحيد بايد بيش از 300 ميليارد تومان براي تملک اطراف خيابان هزينه مي‌کرديم اما با احداث اين تونل 10 تقاطع حفظ شده و پولي که قرار بود براي رفع معارض اين محدوده صرف شود، بسيار کمتر از آن صرف احداث تونلي فني و ماندگار شد.

نايب‌رئيس شوراي شهر تهران تصريح کرد: با احداث تونل توحيد، 2 ظرفيت ايجاد شده به طوريکه با حفظ ظرفيت بالاي تونل توحيد، حالت قديمي حفظ شده همچنين ظرفيت تندگذري نيز در زيرزمين ايجاد شده است.

او با اشاره به تاثير مثبت و ترافيکي در اين محدوده و نيز تاثير بسزايي آن در حل مشکل آلودگي هوا خاطرنشان کرد: بايد بررسي شود که اگر اين تونل احداث نمي‌شد، معضلات قبلي به چه صورت گريبان‌گير شهروندان تهراني مي‌شد.

نايب‌رئيس شوراي شهر تهران با اشاره به جوسازي‌هاي برخي رسانه‌ها در مورد زمان بهره‌برداري از اين تونل يادآور شد: اگرچه اعلام برخي تاريخ‌ها در کشور ما معضل‌ساز شده است اما اگر اين تونل يک سال ديگر هم افتتاح شود از شاهکارهاي مهندسي و حتي ظرفيت داخلي کشور و مهندسان ايراني بوده و اين تونل با سرعت فعلي پيشرفت نيز نشان‌دهنده پشتکار و جديت بسيجي‌وار شهردار تهران است. /100

انتهای پیام/

کد خبر 138809157